Kendini Gerçekleştiren Kehanet



Kimi zaman ne düşünsem oluyor ya da söylediğim her şey çıkıyor dediğiniz olmuştur. Sınavı geçemeyeceğim, patronum beni işten kovacak, kesin bu akşam tartışacağız, beni aldatacak gibi ifadeler kullanıp sonunda dediğim çıktı şeklinde ifadeler kullandığınız olmuştur. Peki bu durum gerçekten geleceği bilmiş mi oluyorsunuz? Ya da söylediğiniz her şeyin oluyor olduğu anlamına mı geliyor?  Örneğin yeni tanıştığınız fakat, samimi bulamadığınız kişilere yönelik, içten pazarlıklı olduklarını, iyi anlaşamayacağınızı düşünerek beklentileriniz doğrultusunda mesafeli davranmanız. Sizin soğuk davranışlarınıza yönelik onların da aynı şekilde sizlere karşılık vermesi. onlara ilişkin beklentimiz, aslında temelde bizim kendi davranışımızla biçimlenmiş olsa da, kendini doğrulamış olur. Bir diğer örnek ise “o bence benim için böyle düşünüyor” diye düşünerek buna inanılıyor. Kişi inandığı bu düşünce ile o kişiye olan davranışına yansıyor. Son olarak o kişi hakkınızda sizin düşündüğünüz gibi düşünmesi ile size olan davranışına yansıyor. Bu sürecin sonunda ise “gerçekten benimle ilgili öyle düşünüyormuş, ben söylemiştim” diyerek başlanılan noktaya geriye dönülüp kendini doğrulama söz konusu oluyor.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Neden Hep Aynı Yanlış İnsanı Seçiyorum

Uyuşturucu maddeler ve etkileri

Seçici Konuşmazlık Bozukluğu